Heb je het vermoeden dat er een storing bij Ziggo webmail is? Natuurlijk is dat goed mogelijk. Vaak liggen problemen met het openen, ontvangen of versturen van je webmail echter niet aan de kant van Ziggo, maar aan de kant van de klant. Denk bijvoorbeeld aan problemen met de internetverbinding of een volle mailbox. Gelukkig zijn de meeste van deze problemen vaak door jezelf op te lossen en duurt dit niet langer dan een kwartier.

Wat is Ziggo webmail?

Als je klant bent van Ziggo voor bijvoorbeeld internet, dan krijg je vaak de optie om een mailadres voor Ziggomail aan te maken. Deze bestaan dan uit bijvoorbeeld jouw naam, gevolgd door een apenstaartje en een domeinnaam. Je kunt met de volgende domeinnamen op de webmail service van Ziggo inloggen: @upcmail.nl, @ziggo.nl, @home.nl, @quicknet.nl, @a2000.nl, @chello.nl en @casema.nl. Vindt er een storing plaats bij Ziggo? Dan ervaren klanten met Ziggo webmail eveneens problemen met hun webmail account. 

Oorzaken van de problemen

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor jij problemen ervaart met je Ziggo webmail. Allereerst kun je controleren of je wel beschikt over een goede internetverbinding. Kijk of de WiFi-ontvangst wel aanstaat en de modem goed aangesloten is. Een andere oorzaak kan een volle mailbox zijn. Dit kan jouw mailbox zijn, maar ook de mailbox van degene naar wie je een mail wil versturen. Een volle mailbox kan geen mails meer ontvangen. Eveneens kunnen belangrijke mails in je spambox terecht komen. Check deze dus regelmatig, maar negeer mails die overduidelijk spam- of phishingmails zijn. 

Wat kun je zelf doen?

Bovenstaande problemen kun je vaak zelf oplossen. Je hoeft dus niet altijd direct de hulp van de klantenservice van Ziggo in te schakelen. Als je problemen met de internetverbinding ervaart, dan kun je de modem resetten. Schakel de modem uit, wacht 10 seconden en schakel hem dan weer in. Na 10 minuten doet internet het weer als vanouds. Maar ook is het belangrijk dat de modem vrij is van stoorzenders, zoals babyfoons. Als er sprake is van een volle mailbox, dan kun je oude mails verwijderen om plek vrij te maken voor nieuwe mails. 

Een landelijke Ziggo storing

Uiteraard is een storing bij Ziggo ook een mogelijke oorzaak van de problemen die je ervaart. Wanneer er een storing bij Ziggo plaatsvindt, ervaren mensen met Ziggo webmail ook problemen. Dit kan zijn dat je geen mail kunt ontvangen of versturen. Daarnaast kun je vaak ook niet inloggen met je Ziggo webmail account. Check of er een storing is op storingsite.nl. Hier worden alle storingen in de afgelopen 24 uur weergegeven. Staat er geen storing vermeld, maar is er naar jouw idee wel sprake van een storing? Maak dan zelf een melding van de storing.